Intervju med Marcus

Då var det dags för ännu en intervju, och denna gång är det den hockey älskande Luleå supporten Marcus, även känd som "Lillpucken" som jag fått äran att intervjua. Marcus har en egen blogg som ni hittar här.
(Igentligen skulle denna intervju komma ut nån dag efter Lasses, men efter lite slarv av mig så blev den liggande gömd bland anda mail)


12 eller 14 lag i Elitserien?

12, för det alltid har varit det.


Vad tycker du om Luleås lag i år ?
Tvillingarna Abbott är ett mycket bra nyförvärv. Västeråskillarna är också bra, tror att dom kommer hålla i elitserien. Jonte är också mycket bra. Raffl kan bli en överaskning och göra många mål. Och frallan kan göra mål från blå. Robin jonsson kan spela pp! Tornberg kan bli ruggigt bra. Anders Nilsson står i första matcherna som Gusten gjorde förra året om han släpper 8 mål så står Modig.

När 55 omgångar är spelade vart tror du då Luleå kommer vara i tabellen ?
I toppen.


Nån spelare som du tror kommer blomma ut i Luleå under säsongen ?
Jag tror att Tornberg blir årets blomma.


Hur kom det sig att du började hålla på Luleå hockey ?
Jag håll på HV förut eftersom att Liv stod i kassen. Men jag har alltid hållit på Luleå för att jag kommer från stan.


Och till sist lämnar jag ordet fritt om du vill skriva några ord om den kommande säsongen :
Jag tror att Cam Abbott blir etta i poängligan.

Tillsist vill jag tacka Marcus för att han ställde upp och önska ett trevligt hockey år.


Kommentarer
Postat av: Lillpucken

Tackar!

2009-08-17 @ 15:19:08
URL: http://mackep.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0