Inga nya spelare till MoDo

Idag går MoDos styrelse ut och säger att inga nya spelare väntas till truppen innan säsongen drar igång. Så de där 1-2 forwards som sportchef Fredrik Andersson pratat om den senaste tiden, verkar ha runnit ut i sanden. Något som får mig att sänka betyget för Anderssons insatts hittills iallafall. Och anledningen till det är väl att jag tycker att MoDo har en för tunn trupp, och speciellt på forwardssidan. När det gäller målvakter och backarna är jag nöjd med hur det ser ut nu. Men på forwardssidan tycker jag det är alldeles för tunt. Det räcker med att 1-2 spelare skadar sig så ser femmorna inte alls lika bra ut längre. Så nu är det bara att hoppas att truppen får hålla sig skadefri tills styrelsen öppnar plånboken igen. Sedan ska vi inte ta ifrån de yngre spelarna någon ära, utan de har gjort en riktigt bra försäsong precis som de äldre lirarna gjort. Men samtidigt så är de yngre spelarna under utveckling så visst vore det trevligt med en forwards till som är ett mer prövat kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0