Då kör vi !

Ikväll börjar allvaret på riktigt, efter ett gäng spelade träningsmatcher så är det äntligen dags för premiär matchen mot Frölunda. Och vad passar bättre än att matchen spelas hemma i Swedbank Arena och att självaste Peter Forsberg ska vara med, en nyhet som slog ner som en bomb i hockey Sverige igår, och som MoDoit så går man omkring med ett leende på läpparna. Jag förväntar mig inga stordåd från Foppa ikväll, men det är grymt kul att få se nummer 21 i en MoDo tröja på isen igen, sedan är jag övertygad om att han kan lyfta många yngre spelare i laget. Förövrigt så väntar en tuff match för MoDo då favorit tippade Frölunda kommer på besök, och det gäller att det är full fart från start från MoDos sida. Försvarsspelet har funkat riktigt bra under försäsongen så den biten är jag inte orolig över. Men anfallsspelet har varit lite sämre de senaste matcherna, så jag hoppas MoDo har fått ordning på det under veckan som varit. För har dom fått det så tror jag MoDo har stora chanser att vinna ikväll.


Swedbank Arena ikväll 19:00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0