Dags för DERBY !

Ikväll är det dags för säsongens första slag om Västernorrland, som vi säger här uppe när det är dags för möte mellan MoDo och Timrå. Och om det är några matcher som vi supportrar tycker att vårat lag ska vinna, så är det just dessa derbyn. Därför brukar de bli ganska känslofyllda matcher både på planen mellan lagen och på läktaren mellan lagens supportrar. Så självklart hoppas jag och tror på MoDo vinst ikväll. Jag tycker att MoDo har helt klart det bästa laget på pappret, men både MoDo och Timrå har börjat denna säsong knackligt. Dok så fick jag se ett ljus förra matchen mot Skellefteå där MoDo körde över Skellefteå med 6-2. Och det är väl mycket därför jag tror MoDo kommer dra det längsta strået ikväll. Inte för att jag tror att MoDo är i super form bara för att de vann matchen med 6-2, utan mer för att jag tror att laget är alldeles för rutinerade för att vika ner sig nu när de har en sån match i ryggen. Därför tror jag på en 4-2 seger till MoDo ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0