Bygget har börjat

Under den senaste veckan har mycket hänt i MoDo lägret. Klart är att Zuccarello fått ett nytt kontrakt på tre år med klubben och det måste jag säga känns grymt kul. Det ska bli intressant att följa norrmannen som växt till en publikfavorit i Swedbank arena. Även målvakten Niklas Svedberg har fått ett förlängt kontrakt, men han har fortfarande en lång bit kvar innan han platsar som första målvakt i elitserien, dok tror jag de kan vara nått att bygga på inom föreningen.

Sedan är det klart att Harri Rindell inte får fortsatt förtroende som tränare i MoDo, och de kom inte som nån överraskning precis. Med det spelar matreal MoDo hade så måste tränaren få ut mer av laget än vad Rindell och Andersson fick den här säsongen. Men vi ska inte glömma att spelarna och sportchefen Holmberg har lika stort ansvar för att de blivigt som de blivigt. Samtidigt som jag tycker MoDo gör rätt som avslutar kontraktet med Rindell så kan jag inte låta bli att tänka på vad Rindell skulle kunna ta fram av laget nästa säsong. Mer om detta kommer i säsongssammanfattningen senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0