MoDo hockey 2009

Mycket har hänt i MoDo hockey sedan sista matchen spelades i våras. Det totala fiaskot med förstörelse, avhopp, sparkningar och en oenig ledning har satt djupa spår i hela föreningen. Därför är rensningen som gjorts de senaste månaderna nödvändig. Att sparka VD:n och sportchefen är ett beslut som visar vad MoDo hockey vill. Det är ett bevis på att MoDo inte blundar för verkligheten som det så lätt att göra. En stor rensning inom truppen har också gjorts, och spelare som Pierre Hedin har fått lämnat klubben på ett värdigt sett, för faktum är att han inte plattsar i elitserien längre. Men ett stort tack ska han ha för sina år i föreningen.

Tränarbiten tycker jag har löst sig på ett mycket lovande sett. Att Harri Rindell inte var rätt man för jobbet har blivigt mer och mer tydligt efter att jag läst intervjuer med både han och spelare. Det sägs aldrig rakt ut, men det går att lista ut att allt inte stod rätt till mellan spelarna och ledarna förra säsongen, nått som före detta sportchefen får ta på sig.

Det nya MoDo hockey !
Men nu blickar vi med förväntningar framåt. Det ska bli intressant att se vad denna rensning ger för effekt. Och truppen börjar helt klart att se riktigt intressant ut. Men jag tycker att de saknas två-tre spelare fortfarande innan jag kan vara helt nöjd. Annars så tycker jag att MoDo värvat några intressanta namn som jag hoppas ska lyckas i laget. Och jag tycker MoDo ska ha en topp fyra placering som mål denna säsong, och sedan i slutspelet kan allt hända.

I det nya MoDo hockey är klimatet mycket trevligare nu också tycker jag. Föreningen är mer öppen nu och vi supportrar får följa arbetet mer nu än vad det varit tidigare. Det är mycket mer intervjuer med sportchef Fredrik Andersson i lokaltidningarna och på MoDos hemsida nu. Och det ger en bra inblick i vad föreningen jobbar just nu med. Så öppenheten efter rensningen är ett STORT plus !

Jag hoppas att Ö-vik och hela ångermanland sluter upp bakom MoDo hockey den kommande säsongen. För stödet är en viktig del i framgång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0