Intervju med Martin Palm

Det är inte bara spelare och ledare som gör ett häst jobb varje dag, utan även våra supporterklubbar. Därför har jag valt att intervjua MoDo Hockeys supporterklubbs ordföraden Martin Palm. De blev lite frågor om krisen och vad han tycker i olika frågor.


Har du förtroende för Harri Rindell, eller tycker du han ska avgå ?

Självklart har vi i styrelsen fulltförtroende för Harri Rindell.
Jag tror personligen att felet inte ligger hos tränaren.
 
Har du förtroende för MoDos styrelse, eller tycker du de ska avgå ?
Styrelsens arbete är jag inte särskilt insatt i. Men givetvis har vi alla
olika uppfattningar om vad man kan göra bättre och sämre. Det är ju alltid
lättare att klaga när det går dåligt, än när det går bra.
Men styrelsens förtroende har jag självklart.
 
Vad tror du är största anledningen till att MoDo haft det så tungt den
senaste tiden ?
Spelet har klickat samtidigt som man har lite stolpe-ut.
Nu måste alla i organisationen inse vilken kris vi är i. Vi måste se oss
själva i spegeln och erkänna att det är mycket som inte är bra i klubben.
Sedan är det bara jobba vidare på alla punkter för att utvecklas. Hårda
tag är framgången skulle jag vilja säga!
 
Vad tror du behövs för att vända den här tunga trenden ?
Som jag skrev tidigare måste vi ta i för kung o fosterland. Alla måste
vara överrens om att dra sitt strå till stacken.
 
MoDo värvade några nya spelare inför denna säsong, och jag undrar vad din
personliga
uppfattning är så här långt av;
 
Mats Zuccarello Aasen?

Mats har haft lite otur med sin fotskada. Innan dess är han helt klart det
bästa nyförvärvet för säsongen!
 
Ville Snellman ?
Ville har haft det tungt och har inte riktigt tagit en plats i MODO. Han
måste fortsätta gnugga och visa Harri att han förtjänar en plats... Än är
det inte försent.
 
Marco Tuokko ?
Jag gillar Marco pga hans sätt att tacka och forechecka. Men även han
måste lyfta sig ett par snäpp gällande det tekniska och skridskoåkningen.
 
Mikko Kurvinen?
Har inte riktigt kommit upp i den standarden som vi hoppats på. Men än
finns det tid kvar och vi håller tummarna att även han lyfter sig ett par
snäpp.
 
Efter att Krizan fått sparken så har Zajkowski fått tagit över första
spaden, vad tycker du om hans prestation så här långt ?
Zajkowski har fått en väldigt otacksam uppgift att försöka styra upp ett
sjunkande skepp. Nu har man värvat en ny målvakt, men jag ser gärna att
Zajkowski får fortsatt förtroende nu när han äntligen får den välförjänta
chansen som första målvakt.
 
 
Skadegörelsen mot Swedbank Arena har gjort både klubben och supportrar
upprörda, vad var dina första tankar när du fick höra vad som hänt ?

Klart man blir ledsen när man får höra sånt. Men i övrigt får du ta all
diskussion gällande det där med vår VD Anders Källström.

Tillsist vill jag passa på att tacka Martin för att han ställde upp. tack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0