Hotet mot elitserien

Jag har nyss läst igenom aftonbladets artikel om Färjestads Håkan Loobs "avslöjande planer". I artikeln kan man läsa om hur Färjestad, Djurgården, HV71, Frölunda och Linköping har satt ihop en grupp som ska arbeta med att göra en nordisk liga istället för elitserien. Detta är något som jag tar skarpt avstånd ifrån och jag tycker att dessa planer utger ett stort hot mot Svensk hockey. Om den här nordiska ligan blir verklighet så har jag svårt att de vart vi ska fostra våra unga talanger som är på väg upp. En stor nordisk liga skulle betyda att pengar styr allt. Inte skulle det finnas nått lag som skulle ha råd att lyfta upp unga spelare. Vi skulle få ett rent KHL och NHL klimat, de bästa köps och de andra får söka sig bort. Låt inte Loob och Färjestad döda den Svenska hockeyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0