Underbart MODO !

Det blev en mycket viktig tre poängare mot HV71 ikväll. Och det syndes att MoDo var taggade redan i matchinledningen. För det var just MoDo som hade spelövertaget i första perioden. Man lyckades även gå upp till en 0-2 ledning innan perioden var över. 0-1 igenom Sundström som snyggt sprätte upp pucken i krysset. Och 0-2 målet stod Fredrik Warg för.
I andra så blev starten allt annat än bra. Redan efter 1:30 så gör HV 1-2, efter att MoDo spelat mycket passivt. Och om de inte vore nog med det så får Timander en 2+2 för hög klubba bara sekunderna senare. Värt att tillegas är att domaren tog den utvisningen UTAN att se den. Men MoDo redde upp utvisningen bra. Och när jag äntligen skulle få se 5 mot 5 spel igen så filmar Falk till sig en utvisning. Men även denna håller MoDo på att reda ut innan Hedman gör en katastrofal rensning mitt på en HV spelare som tar vara på misstaget direkt och 2-2 är ett faktum.
I tredje perioden kände jag igen MoDo igen. Farten fanns där igen och de tog bara ca 3 minuter tills Svartvadet serverar en helt fri Enström framför mål som enkelt kan slå in 2-3. MoDo fortsätter att spela bra och sedan var de HVs tur att slarva. För mitt i ett uppspel så serverar HV backen Skröder med en puck så att Skröder kan gå fri mot Liv och snyggt sätta 2-4. Men sista ordet fick ändå Hans Jonsson med ett slagskott från blå som betydde 2-5.

Idag vart jag mycket nöjd med MoDos spel. Man visade upp den rätta farten som jag saknat lite tidigare. Extra plus idag ska helt klart Krizan ha. Samt Skröder, Sundström, Svartvadet ja listan kan göras lång. Men om jag ska vara kritisk så måste jag säga att jag ikväll vart besviken på Victor Hedmans spel. Jag saknar även den glödhete Wernblom som haft en riktig tung inledning denna säsong. Och jag vill ge ett stort plus till kvällens domare Niklas Persson. De är sånna som han som visar att de finns ett hopp inom Svenska domarkåren. Han lade en bra nivå och lät sig inte luras av HVs många försök till att filma till sig utvisningar. De ändå jag blev lite förvånad av var att han valde att ta ut Timander 2+2 för en sak han inte såg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0