Tre kronor

Igår fick vi veta att HV71 vägrar att släppa sina två spelare som blivigt uttagna till spel med Tre kronor. Och detta gör mig förbannad. Reglerna är enkla, blir man uttagen så SKA man spela. Men tydligen så tror HV71 att de kan spela efter en egen regelbok. Så jag hoppas verkligen att de straffas hårt. Spelarna de hamnar om bör bli avstängd från allt spel minst fem matcher. Det är bara såna straff som slår hårt mot HV71. Men självklart så ska de ha en böter på ett sex siffrigt belopp. Kort och god, de ska svida att bryta om reglerna.

Del 2.

Ännu mer orolig blir jag när jag läser i olika tidningar och i olika bloggar att folk står på HV71s sida. Vad tänker folk med ? Vafan ska vi ha ett landslag eller inte ? Med eran inställning så kan vi ju lika gärna lägga ner landslaget. Vart har äran att få spela i Tre kronor tagit vägen ? Jag minns en Peter Forsberg som sagt att man alltid ska ställa upp i landslaget så länge han är frisk och hel. Och hittills har han hållit sitt löfte. Jag vet att tillexempel Johan Davidsson tänker på ungefär samma sätt, men det finns en klar skillnad: Han väljer att lyssna på sin klubb och riskera avstängning. Och vist kan det vara svårt att gå emot sin egen klubb, men så länge han har reglerna på sin sida så förstår jag inte varför han inte väljer att följa dem. Jag hoppas verkligen att dessa spelare ställs helt utanför planerna vid VM, för passar det inte nu så passar det inte då. Ja det är väl ungefär lika lågt som HV och Linköping resonerar just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0