Riktigt sköna poäng

God morgon !
Idag vaknade jag upp med ett leende på läpparna. Kan man göra annat efter en seger mot Timrå ?
MoDo började matchen med att slarva lite och det låg även slarv bakom när Timrå tog ledningen med 0-1. MoDo jobbade sig sedan in i matchen och 18:17 in i perioden så slår Mats Zuccarello Aasen en kanon pass till Tobias Forsberg som på ett direktskott sätter pucken bakom Johan Backlund. Efter detta målet så tar MoDo över spelet totalt och det dröjer bara ca 1 minut innan det är dags igen. Denna gång är det Oscar Steen som som fintar upp två Timrå bakar och Backlund  på läktaren och sätter snyggt 2-1 pucken. Men MoDo slarvar direkt och Mika Pyörälä får gå oförskämt lätt förbi och sätter 2-2 22 sekunder senare.
I andra perioden så är det total MoDo dominans. Och MoDo tar även ledningen igen efter att Victor Hedman har serverat Snellman med en riktig smörpass. Men i slutet av matchen så drar MoDo på sig en utvisning och Timrå lyckas kvittera igen. Rättvist ? Nej ! MoDo vann skotten i andra perioden med 16-5 !
Tredje perioden blir ganska jämn men det är ändå MoDo som ligger steget före och avgör matchen igenom Hans Jonsson.

MoDo vann rättvist. Men om jag ska ta ut några negativa saker så måste jag slå ner på lagets pp. Det var under all kritik igår. Sedan var det lite slarv i passen fortfarande, men de blir bättre och bättre. Annars så var det en kanon match från MoDos sida. Timrå spelade på lite folk och tog väldigt lång tid på sig vid byten. Något som domaren påpekade. Men Timrå blev knappas bättre utan fortsatte med att maska, något som jag tycker domaren borde ha get utvisning för. Något mer osportsligt har jag väl aldrig varit med om. Pinsamt Timrå !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att de va en jämn match, jag såg ingen direkt "dominans" från modos sida, även om dom gjorde en bra match...

2008-10-03 @ 18:45:17
Postat av: Daniel

Om du påstår att MoDo inte domenerade i andra perioden så börjar jag undra om vi såg samma match...

2008-10-04 @ 12:38:44
URL: http://rwq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0