Intresant start på säsongen

Efter åtta spelade omgångar så har vi en tabell som ser ut som följande:
1. Brynäs
2. Linköping
3. MoDo
4. Färjestad
5. Skellefteå
6. Rögle
7. Timrå
8. HV71
9. Djurgården
10. Södertälje
11. Frölunda
12. Luleå

Att Brynäs skulle ligga i topp är det nog inte många som har tippat. Och jag tror som många andra att de inte kommer vara länge. Sett över en säsong så kan inte Brynäs hålla sig där uppe. Men det skulle säkert kunna bli slutspel i år. Linköping ångar på precis som jag hade väntat mig. Sedan har vi MoDo som också lever upp till mina förväntningar. Färjestad ligger ungefär där jag hade väntat mig, men jag tror de kommer falla nån placering. Sedan har vi Skellefteå. De har gjort en bra start men i det hela så faller nog även de ner några placeringar ju längre säsongen går. Rögle har startat riktigt bra, och jag tror att de kommer klara sig till slutspel i år. Timrå ligger väl också där de hör hemma. HV71 däremot tycker jag har floppat så här i inledningen. Djurgården och Södertälje är väl också där de ska vara. Sedan har vi Frölunda som är under all kritik. Och sist har vi Luleå. Ett Luleå som jag börjar fundera om de inte är bättre. De värkar ha en katastrofal ledning och det har visat sig att de är mer än matte de har svårt med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0