Tuffa tider !

Det är dags för match och det ser riktigt mörkt ur på skadelistan. MoDo är inne i en svacka och skaderna kommer mycket olägligt. Det viktigaste nu blir att komma tillbaka till grundspelet igen. De två senaste matcherna har varit under all kritik, men jag tyckte att jag såg en liten ljusning i torsdags mot Luleå i sista perioden. Jag hoppas att spelarna tar med sig den in i dagens match mot Färjestad. För idag väntar en tuff borta match och de gäller att alla vet vad de ska göra där ute. De rutinerade spelarna så som Per Svartvadet, Andreas Salomonsson och Mattias Timander måste kliva fram idag och visa vägen för de yngre spelarna som nu får chansen när skadelistan ser ut som den gör. Jag hoppas på en välspelad match från MoDos sida, och de vore underbart med en tre poängare nu.

Kvällens lag:
Målvakter:
Michal Zajkowski
Karol Krizan

Backar:
Jens Westin
Mattias Timander
Mikko Kurvinen
Tommy Wargh
Pierre Hedin
Martin Signal Bergius
Stefan Espeland


Forwards:
Per-Åge Skröder
Thomas Enström
Andreas Salomonsson
Tobias Forsberg
Oscar Steen
Patrick Yetman
Andreas Molinder
Per Svartvadet
Fredrik Warg
Ville Snellman
Joakim Mattsson
Tim Weber


Skadelistan: Victor Hedman, Hans Jonsson, Niklas Sundström, Mats Zuccarello Aasen, Marco Tuokko, Per Hållberg. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0