Match dags igen !

Nu är de bara några minuter kvar tills matchen mellan MoDo och Luleå uppe i Coop Arena. Och de ska bli riktigt skönt att se hockey igen. Och jag hoppas att ledigheten har gjort gott för MoDo. För nu är det bara gasen i botten som gäller, och efter all god jul mat så hoppas jag att formsvackan är borta nu. De räcker med pinsamma resultat och insatser nu. Nu blickar vi framåt mot förhoppningsvis ljusare tider. MoDo har äntligen börjat få ordning på de skadade spelarna nu. Och inför kvällens match saknas bara Hans Jonsson (skadad) och Hedman (JVM). Sedan så har vi en "ny" första målvakt, och de är Zajkowski som nu efter att Krizan sparkats får chansen att kliva fram och visa framfötterna. Och de krävs för att MoDo ska börja vinna matchen igen.

Kvällens lag:
Målvakt:

Michal Zajkowski

Backpar:
Mattias Timander
Jens Westin

Per Hållberg
Pierre Hedin

Mikko Kurvinen
Tommy Wargh

Extrabackar:
Stefan Espeland
Martin Signal Bergiu

Kedjor:
Per-Åge Skröder - Niklas Sundström - Mats Zuccarello Aasen

Andreas Salomonsson - Per Svartvadet - Jeff Ulmer

Oscar Steen - Fredrik Warg - Patrick Yetman

Thomas Enström - Andreas Molinder - Marco Tuokko

Som ni ser så är kedjan Skröder,Sundström,Aasen tillbaka och jag tror vi kommer få se mycke energi ifrån de tre idag. Även Svartvadets kedja tror jag kommer överaska posetivt ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0