Karol Krizan

Ja som ni säkert redan vet så har Karol Krizan fått sparken ifrån MoDo. Första gången jag läste det så höll jag på att falla av stolen. Men visst ska jag erkänna att man börjat misstänka att allt inte står rätt till efter Krizans utspel i expressen för några veckor sedan. Och när MoDo gick ut med att man sparkar Krizan så fick vi det bekräftat att allt inte stått rätt till den sista tiden. Sportchefen Holmberg sa till MoDos hemsida att "Han har kört sitt eget race och gjort sig omöjlig i föreningen" Och det gör mig mycket besviken att Krizan tydligen inte skött sig. Och även om jag vet vad Krizan kan göra så tycker jag de är rätt att han får lämna klubben. För de viktigaste i ett lagbygge är grunden, man måste bygga ett lag bakifrån och fram. Och då går de inte ha en målvakt som tjallar runt. Men även om Krizan gjort bort sig de senaste veckorna så kommer jag komma ihåg hans fantastiska säsong 2007 när MoDo bärgade hem guldet. För då var han verkligen STÖRST ! Sedan är de beklagligt att en sån här saga ska få ett sånt här slut. Men alla sagor slutar inte lyckligt.

Tack för allt och lycka till i framtiden Krizan !


Glöm inte att ge en slant i "Hockey pengen" !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0