Dags att ta fram krisplanen

Nu är det dags att ta fram krisplanen i MoDo. Laget ligger just nu 9 i tabellen med 43 poäng. Och med den jämna serien som vi har i år så måste MoDo börja vinna matcher igen. För avstånden från succé till fjasko är inte långt. För 1:an har nu 54 poäng och 12:an 39 poäng. Och med 23 matcher kvar så kan allt hända. Och för MoDos del så är det dags att börja spela hockey nu efter jul om de ska bli något slutspel i år. Och det finns en hel del att jobba med.

Listan
* Power play
* Utvisningar
* Skott på mål
* Passningsspel
* Målvaktsspel
* Försvarsspel
* Anfallsspel
* Rindell och Andersson

Powerplay
Som ni ser så blir listan lång. Och jag tänkte börja med power play. För är det något som inte funkar för MoDo just nu så är det laget pp. Och saken är ganska enkel här. MoDo måste börja skjuta på mål. MoDos pp just nu är bara ett evigt passande fram och tillbaka tills de kommer en felpass och motståndarna kan slå ut pucken. Jag vill se ett rakare pp spel där backarna skjuter mycket mer, samt mer rörelse så att man sliter isär motståndarnas box.

Utvisningar
Sedan var det de här med alla utvisningar MoDo drar på sig. MoDo drar på sig allderles för många utvisningar som i sin tur gör att laget får det svårt att komma in i matcherna. Detta är extra viktigt nu när laget är inne i en tung period.

Skott på mål
Även i spel 5 mot 5 så måste MoDo börja skjuta mer mot målvakten. Sedan vill jag se lite jävlaranama framför motståndarnas målvakt. In och grisa och skjut så kommer målet börja att ramla in.

Passningsspelet
Ja kort och gott så kan jag väl säga att på denna front så måste allt bli bättre. Det var länge sedan jag såg MoDo slarva så mycket som i år när de gäller passningarna. Det är pinsamt många passningar som går fel och ställer till det under en match. Extra besviken blir jag när jag ser hur laget rutinerade spelare passar som ett juniorlag. Nä skärpning samtliga spelare !

Målvaktsspelet
Jag tänker inte total såga Krizan. För han har inte haft mycket till hjälp de senaste veckorna. Men han måste ända höja sig några snäpp. För bättre räddningsprocent än 89,63 tycker jag att vi kan kräva.

Försvarsspelet och anfallsspelet
Efter skadehelvetet så har MoDo aldrig kommit tillbaka till det spel som de visade upp innan förra uppehållet. Så här gäller det att Rindell får tillbaka laget till de raka och enkla spelet över hela banan.

Rindell och Andersson
Jag tycker det ger fel signaler när tränarna står som två frågetecken när laget spelar som de gör vissa matcher. Jag saknar aktiviteten i båset. Här måste Rindell kliva fram och sprida energi i båset. Nu får de vara slut på mumindallen. Fram med Lordi nu !

Så nu hoppas jag att Rindell får ordning på de här delarna tills matchen mot Luleå med 26/12. Och då kommer även Hans Jonsson och Match Zucarello-Aasen tillbaka efter sina skador !
                                                                                                                                                                      Nu kan det bara bli bättre !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0