säsongen 2008/2009

Äntligen, snart är den här. Elitserien 2008/2009. Efter en lång och skön sommar så börjar hockey-Sverige att vakna till liv igen. Is premiärerna för lagen närmar sig och nya mål målas upp hos våra hockey föreningar. Många lag i elitserien har värvat friskt under sommaren, samtidigt som visa lag har tappat många spelare. Frölunda är ett av lagen som jag tror kommer vara ett stort hot den kommande säsongen. Men som vi vet så vinner man inte guld bara för att man har bäst spelare på pappret. Spelarna måste kunna spela med varandra och sätta laget före jaget. Ett lag som jag tror på i år är Rögle, inte i toppen i tabellen men runt en åttonde/nionde plats skulle jag tro att de hamnar. För som nykomlingar så sätts nästan alltid laget före jaget. HV71 har tappat många viktiga spelare och jag tror de kan komma att hamna i mitten av tabellen.

Om jag ska se till MoDo Hockey så har jag höga förväntningar. Jag tycker laget har förstärkts riktigt bra men många intressanta namn. Och det är väl inget att sticka under stolen med att jag självklart sätter som mål att laget ska nå till final. Sedan vet vi att allt kan hända i hockey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0