Ny dag och ny intervju !

God morgon !
Idag söndag så är det en HV71 tokig tjej som har fått svarat på några frågor. Här kommer de :

Vilket lag tycker du har värvat bäst sämst hittills?
Svar: Ska jag vara ärlig har jag inte en sån stor koll på värvningarna i de andra lagen i år. Men spontant så tycker jag att Frölunda värvat bäst. Luleås värvningar är jag tveksam till.
 
HV71 har tappat många tunga namn. Tycker du att årets lag är svagare än förra säsongens?
Svar: Jag tycker att årets lag är svagare men bredare. Backsidan är svagare eftersom Åkerman lämnat, och han är oersättlig. På forwardssidan är det svårt att säga eftersom vi inte vet hur de nya spelarna kan ersätta Jämtin och Ledin. Jag tycker dock att det är bra att HV har gett många juniorer A-lagskontrakt. Det kommer löna sig i framtiden.
 
Hur ser du på att den ryska ligan lyckas locka över många av Elitseriens stora namn?
Svar: Givetvis tråkigt, men inte något jag orkar bry mig om eftersom jag inte kan påverka det.
 
Vad tror du om årets elitserie? Tror du den blir lika jämn som förra året?
Svar: Nej, jag tror att det kommer vara större skillnad mellan toppen och botten.
 
12 eller 14 lag i Elitserien?
Svar: 12 lag. Jag tycker att bottenlagen i Elitserien är för dåliga redan nu och det skulle bara bli värre med ytterligare två lag.
 
Finns det någon spelare i HV71 du vill flagga lite extra för?
Svar: Mattias Tedenby. Han imponerade på mig i de matcherna han spelade förra året och kommer förhoppningsvis bara bli bättre. Teemu Laine ska också bli spännande att se.
 
Ungefär var i tabellen förväntar du dig att HV71 kommer hamna?
Svar: Jag förväntar mig såklart att de kommer hamna topp 4. Annars är det en stor besvikelse. Jag tror dock inte att de kommer vinna serien i år. Det är svårt att göra det två år i rad.


Tack Therese för att du ställde upp ! Och lycka till med ditt bloggande i vinter !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0