Intervju med Lasse från Luleå !

Jag ber om ursäkt för att den intervju som jag utlovat idag kommer så pass sent. Men jag har haft fullt upp hela dagen med match och grejor. Men här kommer den, bättre sent än aldrig som det heter.


Hur ser du på att den ryska ligan lyckas locka över många av elitseriens stora namn?

 Jag är inte lika oroad som vissa men inte lika road som andra. Det är tidens tand och vi kommer alltid att vända oss dit där pengarna finns. Det gäller inte bara hockey. Och kan vi kamma hem lite stålar till elitserien så är det väl ok. Och spelarna som försvinner är ju inte så himla många och ger plats åt andra, gärna juniorer och spelare från AS. Att det sedan "snos" lirare från andra ligor som skulle kunnat lira i ES... Ja det får vi nog ta. På sikt hoppas och tror jag att det höjer kvalitén på svensk hockey...


Vad tror du om årets elitserie? Tror du den blir lika jämn som förra året ?

 Så jämn kan nog ingen serie bli tänkte jag innan kvalserien poppade upp i minnet. Men jämn, ja. Dock ingen som rycker som HV gjorde förra året. Kanske en trio som drar ifrån lite och blir "klara" före dom andra. - HV, Frölunda och ngn mer... Säg FBK. Sedan är jag rädd för att det kan bli en nedre halva precis som i fjol. Ja som nästan alla år. Frölunda undrar jag dock om dom pallar trycket.


Har du någon spelare som du skulle vilja flagga lite extra för i Luleå?

 Flaggade för Kim Karlsson Bergman förra året och han är nog värd att hålla koll på i år också. Om han nu får chansen. Kristoffer Berglund från Löven kommer många titta på. Och om knät inte hämmar honom kommer Micke Lidhammar att vara en attraktion i vinter. Får du chansen så kolla även juniorerna Johannes Thornberg J 20 och Daniel Mannberg J 18. Den sistnämnde får vi väl inte se "den närmsta" veckan men lägg namnet på minnet.


Ungefär vart i tabellen förväntar du dig att Luleå kommer hamna ?

 Etta så klart... Nej visst vill man ha ett slagkraftigt lag men så bra är vi nog inte men inte ska vi bli tolva i alla fall. Jag tippade en sjundeplats i ett tips nyligen. Det vore helt ok. Men jag blir väl idiotförklarad om jag står för den tippningen. Säg 9:a så blir alla lagom upprörda...


Om du fick välja en spelare som skulle komma till Luleå vilken skulle de vara ?

 Oh fy f... Jag tar en tänkbar "hemvändare" bland många, hoppar över Karl Fabricius, Per Ledin och Niklas Wallin till förmån för det största vi exporterat från Luleå. Homer... Tomas Holmström... Ska vi välja en tillgänglig så passar jag nog helst på den frågan, men vi behöver nog ett par backar och en forward till?


12 eller 14 lag i elitserien ? Motivera ditt svar.

 14 lag. För mig finns inget annat. Kanske tom 16. Detta för att bevara intresset och hålla drömmen vid liv för alla som inte har nära till eller bor i en storstadsregion. Jag är dessutom helt övertygad om att vi har material så det räcker både på och på sidan om isen. Både spelare och publik mao. Sponsorer... Där kan det knaka lite, men jag tror att med rätt marknadsföring kan det gå vägen. Kolla Leksand. Sen finns ju alltid hotet om en europaliga el likn. Men 14 lag, absolut. Alternativt en EU-liga och en svenskliga under den... Ojojoj... Möjligheterna är oändliga och vi ligger fortfarande sååå långt efter det gröna fältets schack, fotbollen. Men ryssarna kanske är rätt medicin för hockeyn... NHL har ju bara lyckats på hemmaplan så att säga medan ryssarna, ja dom betalar ju för sig. Jag skulle inte backa på 14 lag redan i höst...


Vilka/vilket lag tycker du har värvat bäst/sämst hitills ?

 Frölunda verkar ju plocka trädet tomt. Men det finns ju fortfarande att hämta godbitar så jag hoppas lite halvnaivt att bästa värvningarna inte är gjorda än och att dom hamnar i Luleå. Och i ärlighetens namn så är det väl inte värvningarna som hetsar upp en. Det är förlusterna. Man behöver inte bli bättre i år för att bli bättre om du är med. Andra lag tappar, och håller man sin nivå... Ja då har man "värvat" bra.

Tillsist så vill jag tacka Lasse för att han ställde upp. Lycka till med ditt bloggande !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0